I Vaši skladníci jezdí ve firemních Audi A6?

Že skladníci jezdí ve firemních Audi A6?

Co je to za nesmysl?

Ve firmách se ale velmi často stává, že při výběru tiskových strojů to při porovnání s výběrem vhodných vozů dopadá přesně takto. Skladníci dostanou kombíka od Audi a obchodníci americký pick-up od Forda.

 

Nevěříte?

 

Podívejte se na následující příklad:

Firma založená před 10 lety roste a má potřebu obměnit stávající zastaralý vozový park a pro pár nových zaměstnanců pořídit další auta.

 

Firma založená před 10 lety roste a má potřebu obměnit stávající zastaralý tiskový park a protože, se rozšířila o další oddělení, plánuje pořídit více tiskáren.



 

 

Vzhledem k tomu, že takový nákup není pravidelnou záležitostí, nemají ve firmě správce vozového parku ani stanovená pravidla pro pořízení nových aut. Výběr

nechají na jednotlivých zaměstnancích, ať si vyberou, co jim vyhovuje. Jsou omezeni pouze určitým finančním obnosem, do kterého se musí vejít kompletní obměna.

 

 

Vzhledem k tomu, že takový nákup není každodenní záležitostí, nemají ve firmě správce tiskáren ani  stanovená pravidla pro pořízení nových tiskových strojů. Výběr nechají na jednotlivých zaměstnancích, ať si vyberou, co jim vyhovuje. Jsou omezeni pouze určitým finančním obnosem, do kterého se musí vejít kompletní obměna.


 

Jak bude obměna probíhat?

 

Každý ze zaměstnanců si bude chtít prosadit svoje zájmy bez ohledu na celkovou ekonomiku provozu daného auta.

 

Každý ze zaměstnanců si bude chtít prosadit svoje zájmy bez ohledu na celkovou ekonomiku provozu daného tiskového stroje.


 

Příklady požadavků od jednotlivých uživatelů a vhodné řešení

 

Asistentka ředitele

Bude si chtít pořídit krásné a výkonné červené auto s velikými koly, automatickou klimatizací, dálkovým ovládáním a zrcátky ve slunečních clonách. Ovšem firemní barva je modrá, na její krátké cesty výkonné a nehospodárné auto není potřeba, klimatizace zcela dostačuje manuální, zamykání také bude stačit klíčem a namalovat se asistentka může, než sedne do auta.

 

Bude chtít barevnou a rychlou multifunkci s oboustranným skenerem, co nejblíže pracovního stolu, aby dělala krásné fotky z dovolené. Přitom by pro její potřeby plně dostačovala černobílá multifunkce s daleko levnějším provozem a vzhledem k tomu, že skenuje a kopíruje pouze ojediněle, stačil by jen plochý skener. Pro občasný kvalitní barevný tisk a skenování většího počtu dokumentů do elektronického úložiště by měla nasdílený výkonný A3 multifunkční stroj společný pro celé obchodní oddělení.  


 

Nákupčí

 

Chtěl by auto s naftovým motorem, automatickou klimatizací, parkovacím asistentem, tempomatem a velikým kufrem, aby se mu tam vešel kočár pro dvojčata. Přitom jezdí krátké cesty a naftový motor by se nevyplatil, klimatizace stačí manuální a pro firemní účely stačí malé auto, protože většinou jezdí sám a nevozí žádný náklad. U malého auta je i parkovací asistent zbytečný.

 

Chtěl by A3 barevnou multifunkci s automatickým podavačem, sešíváním dokumentů a třemi šuplíky na papír. Přitom dokumenty formátu A3 takřka nezpracovává, skenuje jen málokdy, kopíruje především jednostranné dokumenty, sešít může těch pár dokumentů ruční sešívačkou a jeden zásobník na 500 listů mu bude dostačovat na nejméně týden provozu.

 

Obchodník

 

Vyžaduje obrovské rychlé auto s velkým zavazadlovým prostorem a tichým benzínovým motorem, plnou výbavou a nízkoprofilovými koly. Přitom jezdí dlouhé trasy a výkonný benzínový motor by byl značně nehospodárný, na velikosti kufru vlastně nezáleží, protože obchodník nic nepřeváží a z nadstandardní výbavy stačí klimatizace, tempomat a navigace. Nehledě na to, že na české rozbité silnice se nízkoprofilová kola vůbec nehodí.

 

 

Vyžaduje rychlou barevnou multifunkci formátu A3, s brožovacím finišerem a velkokapacitním zásobníkem. Přitom standardně zpracovává pouze dokumenty formátu A4, vazbu provádí výjimečně na již zakoupeném kroužkovém vazači a zásobník na 500 listů stačí na týden provozu.


 

Skladníci a rozvoz

 

Požadují velké kombi, naftový motor a dobrý výhled z auta. Přitom jezdí hlavně po městě středně krátké trasy s častými zastávkami a ideální by pro ně bylo auto s alternativním pohonem na plyn. Do kombíku by se jim nevešla europaleta a výhled z auta se dá nahradit parkovacím asistentem. Také zapomněli na handsfree a navigaci.

 

 

Požadují barevnou lokální tiskárnu, která by se jim vešla ke stolu. Přitom takováto tiskárna pro jejich účely  zcela nedostačuje. Potřebují černobílou multifunkční tiskárnu. Musí být rychlá, protože tisknou hodně vícestránkových dokumentů, síťová, protože jí využívají i jiná oddělení, musí mít rychlý automatický podavač dokumentů, protože často kopírují dodací listy od dodavatelů a zásobníky alespoň na 1000 stránek. Umístění není vhodné u stolu, ale spíše v prostoru z důvodu častého pohybu u tiskárny.  

 

Co pro to můžete udělat?

 

Výběr tiskových zařízení je klíčový z hlediska vhodné konfigurace pro daný účel ve firmě i na jednotlivých odděleních a to i z hlediska dlouhodobého hospodaření. Stejně, jako při výběru  auta pro firemní účely, je vhodné si nechat zhotovit nabídku na míru od odborné firmy, je stejně žádoucí si nechat zhotovit nabídku tiskového řešení na základě předchozí analýzy potřeb firmy, oddělení i jednotlivců. V předložené tiskové analýze Vám ukážeme Vaše současné hospodaření v rámci pořízení a provozu stávajících tiskových strojů a navrhneme optimalizované řešení s vyčíslením úspor a zhodnocením nejen použitých technologií, ale i firemních procesů. Kvalitní dodavatel tiskového řešení Vám nenabídne to, co je pro něj zrovna nejziskovější, ale na základě této analýzy Vám dodá tiskové řešení na míru podle Vašich požadavků a potřeb. Budete-li toto řešení využívat dlouhodobě a aktivně, ušetříte 20 až 60% z nákladů na tisk oproti stejné době před optimalizací.


Když se ve firmě obnovuje vozový park, vždy se po dlouhém zvažování tato rozhodnutí konzultují s experty ve svém oboru. Jak by to dopadlo, kdyby tomu tak nebylo, jste si právě přečetli.


Proč takto nepostupujete i při obnově či rozšíření firemních tiskových strojů? Vždyť na základě našeho průzkumu jsme zjistili, že v prosperující střední firmě jdou až 3% ze zisku právě do tiskových stojů a jejich provozu.