Jaká kancelář, takový pracovník

Po posteli je kancelář místo, kde trávíme nejvíce času. Proto je potřeba, aby byla nejen vhodně vybavená, ale zároveň abychom se v ní cítili příjemně a pohodlně. Hezká kancelář přispívá k lepším pracovním výkonům, skvělým nápadům, dobré náladě, radosti z práce, a tím pádem i k větším ziskům firmy.

Vybavte kancelář na míru dle jejího účelu

Jaká kancelář, takový pracovník

Nejdříve si ujasněte, k jakému účelu bude nová kancelář sloužit. Bude sloužit pouze pro vaše účely, nebo pro zaměstnance? Budete do ní zvát klienty? Nebo se v ní budou odehrávat i pracovní schůzky a obchodní setkání? Dle účelu přizpůsobte její vybavení a design. Na případné návštěvy je třeba udělat dojem. Určitě tedy nezapomeňte na samostatný kout s konferenčním stolkem a pohodlnými sedačkami a také na pěkné dekorace, jako je obraz, lampa nebo květiny.

5 nejdůležitějších věcí pro spokojené zaměstnance

Plánujete zřídit kancelář pro vaše zaměstnance? Dle průzkumů je pro zaměstnance pracující v kanceláři nejdůležitějších těchto 5 věcí. Zaměřte se na ně a udělejte z kanceláře místnost, kam se budou vaši zaměstnanci těšit!

  • Neformální společné prostory
  • Funkční systém vytápění, klimatizace a větrání
  • Flexibilní a praktický nábytek
  • Jídlo a nápoje blízko kanceláře
  • Kvalitní káva

Co by nemělo ve vybavení kanceláře rozhodně chybět?

Kancelář je třeba zařídit tak, aby byla přehledně zorganizovaná, prakticky a elegantně zařízená a vybavená potřebnou technikou. Výběr a umístění nábytku přizpůsobte potřebám zaměstnanců a celkovému designu místnosti. U kancelářského nábytku je prioritou zejména praktičnost, flexibilita a funkčnost. Kromě základního vybavení jako je úložný prostor, prostorný psací stůl, pohodlná židle a technika, by v kanceláři měl být i další konferenční stůl (pro případné návštěvy) a koutek pro relaxaci (gauč s akváriem či květinou nebo gymnastický míč).

Na pracovních stolech a židlích rozhodně nešetřete

Vyberte takové ergonomické židle a křesla, které umožňují zdravé sezení a neničí záda. Soustřeďte se nejen na kvalitu a účelnost, ale i na design. Vysoce postavení zaměstnanci - manažeři, právníci a obchodníci - ocení spíše kožená polohovací křesla, naopak ženy a mladší zaměstnanci, kteří mají rádi živé pracovní prostředí, barvy a pohodlí, by jistě více ocenili pohodlné barevné židle s textilním potahem.Pracovní stůl by měl být dostatečně prostorný, aby se kromě počítače, klávesnice a myši, na stole dala odložit sklenka s vodou, kancelářské potřeby nebo ručně napsat nějaká ta poznámka. Vhodné je, aby měl každý stůl i dostatečný počet zásuvek pro uschování kancelářských a psacích potřeb, ale i osobních věcí zaměstnanců. Pokud bude v kanceláři pracovat více lidí, rozdělte místnost spíše na pomyslné zóny, aby měl každý zaměstnanec své soukromí.

Přizpůsobte kancelář tak, aby si zaměstnanci nekazili oči

Při uspořádání kanceláře by měl být prioritou číslo jedna dostatek denního světla. Zaměstnanci už tak dost přetěžují svůj zrak neustálým sledováním monitoru. Pracovní stůl proto postavte v blízkosti okna, ale ne zase přímo pod ním. Monitor na stole umístěte kolmo k oknu či v různých úhlech natočení, ne přímo naproti či zády k oknu. Pokud jsou kanceláře nedostatečně osvětlené denním světlem, nebojte se sáhnout po světelném zdroji pro centrální osvětlení v chladnější bílé barvě a po polohovatelných lampách, které by neměly chybět na žádném pracovním stole. Získáte tak nejenom dobré osvětlení místnosti a stolů ve večerních hodinách, ale také skvělou dekoraci!

Pár praktických rad na závěr

Nezapomínejte ani na to, aby zaměstnanci měli pohodlný přístup k otevírání okna a manipulaci se žaluziemi, dostatečný prostor za a kolem pracovního stolu a prostor mezi nábytkem. Techniku, kterou budou využívat všichni zaměstnanci v kanceláři (např. tiskárnu či kávovar) umístěte neutrálně tak, aby k nim byl snadný přístup a aby časté používání této techniky ostatními nenarušovalo soukromí jiného zaměstnance.

Líbil se vám článek? Sdílejte ho a vyjádřete svůj názor na Facebook!

Komentovat a sdíletDalší články magazínu